Aero Minor II

                              

 

Malý osobní automobil AERO Minor byl vyvíjen v továrně Jawa v Praze v létech 1941 1945. Výroba byla zahájena v roce 1946 v již znárodněném průmyslu. Automobil se záhy stal oblíbeným vozem nejen u nás, ale i v zahraničí a nemálo automobilů Minor bylo vyvezeno.

Klasický Minor byl vyráběn s karosérií Tudor, ale byl i vyráběn ve verzi Station Wagon. 

Aero Minor je v té době moderně řešený vůz s pohonem předních kol s motorem před hnací nápravou.Motor je dvoudobý řadový dvouválec s vratným vyplachováním o objemu 615,75 cm3. Maximální výkon je 20 HP. Převodovka je 4 stupně vpřed a jeden vzad. Kapalinové brzdy, ruční brzda mechanická na zadní kola. Elektrická instalace je 6V.

 

Náš Minor

Minora jsem koupil v roce 1982 za směšnou částku 2 tisíc korun včetně převodu. Vozidlo bylo pojízdné, se spoustou náhradních dílů. Hned v prvnímm měsíci mi na ulici někdo Minora vykradl a většinu dílů mi sebral. Další pohroma přišla, když se prováděl úklid silnic a auto odvezli do Motola na sešrotování, protože někdo odcizil i SPZ. Podařilo se mi zbytek Minora zachránit a doklady po přepisu jsem uložil v depozitu. Zbylé díly jsem odvezl na chalupu a čekal.

V roce 2018 se mi podařilo koupit Minora v nedokončené renovaci ( pro nemoc ) ale v skoro pojízdném stavu. Při koupi jel pouze na jeden válec, ale jel. A tak ze dvou Minorů jsem se snažil udělat jednoho, hodně původního. S pomocí pana Kubíčka se motor rozběhl na oba válce, ale ještě pořád nejede jako Minor původní.

Takhle vypadal po půl roce prací a konečně i přihlášení.

 

              

 

         

 

       

 

         

Na této fotce je ještě vidět neoriginální vzduchový filtr a příšerná houkačka. 

Díky klubu minoristů a bazoši se mi podařilo sehnat nějaké chybějící díly včetně okrasných lišt.  Po dvou letech ale ještě pořád není rekonstrukce dokončena.

Takhle vypadal minorek po vyříznutí předsní kapoty ještě bez okrasných lišt.

 

Nicméně jsem se již s minorem zúčastnil srazu veteránistů minoristů.

A následně i veteránské soutěže v Přelouči a kupodivu jsem dojel.

Časem díky příznivcům Minorů jsem získal orginál vzduchový filtr a na bazoši koupil jiný karburátor Solex. Nechal ultrazvukem vyčistit. Jelikož v žádném z karburátorů nebyly správné velikosti hlavní trysky, nechal jsem si udělat sadu trysek s velikostmi doporučenými návodem k vozidlu. Pak už jsem jen sehnal super mechanika a ten vše seřídil a Minor běhá jak za mlada. 

Nakonec jsem od jednoho Minoristy koupil přední lištu a tím jsem snad karoserii zkompletoval.